Net zoals in andere steden en gemeenten worden in Hamme heel wat werken uitgevoerd in opdracht van nutsmaatschappijen. Denk aan aanpassingen aan het elektriciteitsnetwerk in het kader van de energietransitie en de overstap naar glasvezelnetwerk. Deze ingrepen zijn essentieel om onze infrastructuur veilig, betrouwbaar en toekomstgericht te houden.
We begrijpen dat deze werken soms hinder veroorzaken. Daarom legt het lokaal bestuur duidelijke verplichtingen op (o.a. zoveel mogelijk werken in synergie) aan de nutsmaatschappijen en haar (onder)aannemers.
Bewonersbrief
Minstens 3 dagen vóór de start van de werken zorgt de nutsmaatschappij voor de bedeling van een bewonersbrief. Heb je vragen over de bereikbaarheid van je woning of zaak? Of wil je weten wat de impact is voor jouw straat? Neem dan rechtstreeks contact op met de persoon vermeld in de bewonersbrief. Zij of hij kan je het snelst verder helpen.
Geen bewonersbrief ontvangen? Of merk je problemen op bij de uitvoering van de werken?
- Meld dit onmiddellijk aan de aannemer of nutsmaatschappij.
- Breng ook de gemeentediensten op de hoogte. Zo kunnen wij in dialoog treden met de nutsmaatschappij om soortgelijke problemen in de toekomst te vermijden.

