Een attest van gezinssamenstelling vermeldt wie er op jouw adres is ingeschreven. Dat kunnen gezinsleden zijn, maar ook alleenstaanden of personen zonder familieband. Je kan dit attest nodig hebben voor bijvoorbeeld:
- je mutualiteit;
- je belastingaangifte;
- een sollicitatie;
- of een echtscheiding.
Voorwaarden
- Je bent ingeschreven in de gemeente Hamme.
Wie kan dit aanvragen?
- Jijzelf.
- Je wettelijke vertegenwoordiger (bijvoorbeeld een ouder of voogd).
- Een bijzondere gemachtigde (zoals een notaris of advocaat).
- Een derde partij, als dat wettelijk is toegestaan.
Procedure
Je kan het attest aanvragen:
- Online via het thuisloket.
- Via 'Mijn dossier', de online toepassing van het Rijksregister.
- Via 'Mijn Burgerprofiel', de online toepassing van de Vlaamse overheid (rubriek 'Attesten en toelatingen').
- Aan het loket van Team burgerzaken (zonder afspraak).
Gebruik in het buitenland
Wil je het attest gezinssamenstelling gebruiken in het buitenland? Je kan dit zelf doen of via Team burgerzaken, via het platform eLegalisatition, van de FOD Buitenlandse Zaken. Meer informatie over de legalisatie van documenten vind je terug op de website van de FOD Buitenlandse Zaken - Dienst Legalisaties.
Meebrengen
- Je identiteitskaart (eID), je paspoort of je verblijfskaart (eVK).
- Een volmachtformulier als iemand anders het attest voor je aanvraagt.
Bedrag
Gratis.