Met een attest van woonst' bewijs je ingeschreven te zijn in de gemeente op het adres van je hoofdverblijfplaats.
Soorten attesten:
- Attest van woonst
- Attest van woonst met je adressenhistoriek in Hamme
- Attest van woonst met je volledige adressenhistoriek
Voorwaarden
- Je bent ingeschreven in Hamme.
Wie kan dit aanvragen?
- Jijzelf.
- Je wettelijke vertegenwoordiger (bijvoorbeeld een ouder of voogd).
- Een bijzondere gemachtigde (zoals een notaris of advocaat).
- Een derde partij, als dat wettelijk is toegestaan.
Hoe aanvragen?
Je kan het attest aanvragen:
- Online via het thuisloket.
- Via 'Mijn dossier', de online toepassing van het Rijksregister.
- Via 'Mijn Burgerprofiel', de online toepassing van de Vlaamse overheid (rubriek 'Attesten en toelatingen').
- Aan het loket van Team burgerzaken (zonder afspraak).
Gebruik in het buitenland
Wil je het attest van woonst gebruiken in het buitenland? Dan is soms een legalisatie nodig. Je kan dit zelf doen of via Team burgerzaken, via het platform eLegalisatition van de FOD Buitenlandse Zaken. Meer informatie over de legalisatie van documenten vind je terug op de website van de FOD Buitenlandse Zaken - Dienst Legalisaties.
Meebrengen
- Je identiteitskaart (eID) of je verblijfskaart (eVK).
- Een volmachtformulier als iemand anders het attest voor jou aanvraagt.
Bedrag
Gratis